Veelgevraagd.

Vind hier de antwoorden op de meest voorkomende vragen van andere klanten. Zit jouw vraag hier toch niet bij? Neem dan een kijkje in de andere categoriën hierboven. Nog steeds het antwoord niet gevonden? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder.

Hoe kan ik inloggen in Mijn Leninginzicht?

Ga naar Mijn Leninginzicht en daar kun je direct inloggen in jouw persoonlijke overzicht.

Mijn Leninginzicht

Hoe kan ik het overlijden van een Argenta klant melden?

Heeft de overledene een Argenta spaarrekening?


Gecondoleerd met jouw verlies. Je kunt het overlijden telefonisch aan ons melden via 076 - 5433085. Dan vertellen we precies wat jij of andere nabestaande(n) moeten(en) doen.

Liever contact per e-mail of post? 

Lees meer

Heeft de overledene een Argenta hypotheek?

Gecondoleerd met jouw verlies. Als de overledene (ook) een hypotheek bij ons heeft, vragen we je om het overlijden te melden via 076 - 5433085. Dan vertellen we precies wat jij of andere nabestaande(n) moeten(en) doen en welke documenten nodig zijn. Je kunt het overlijden ook melden via Mijn Leninginzicht onder 'Meer regelen' als je dat fijner vindt.

Mijn Leninginzicht

Kun je (tijdelijk) jouw hypotheek niet meer betalen?

Fijn wonen. Dat is niet altijd vanzelfsprekend. Zeker als het even tegenzit en het lastig is om jouw hypotheek te (blijven) betalen. Ook dan zijn we er voor jou. Neem daarom altijd contact met ons op. Samen zoeken we naar een oplossing. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur op 076 - 5433085. We helpen jou graag.

Heeft Argenta een app voor de mobiele telefoon?

We hebben geen app. Wel een responsive website. Dit betekent dat de website zich aanpast aan het scherm van jouw mobiele telefoon. 

Snel toegang tot Mijn Argenta voor spaarproducten of Mijn Leninginzicht voor jouw Argenta hypotheek?

Maak dan eenvoudig een snelkoppeling op het beginscherm van jouw mobiele telefoon. 


• iOS: open de website, klik op ‘share’-icoon onderin en klik op ‘zet in beginscherm’

• Android: open de website, open het menu rechtsboven, klik op sneltoets toevoegen startscherm

Let op: app Argenta België

In de app store staat wel een Argenta-app. Dit is de app van Argenta België en is niet te gebruiken als je klant bent van Argenta Nederland. 

Hoe lang is mijn renteaanbod geldig?

Standaard heb je na ontvangst van het renteaanbod 3 maanden de tijd om de hypotheek bij de notaris te laten passeren. Mocht dat niet lang genoeg zijn? Dan is het mogelijk om deze periode te verlengen met 9 maanden. Hiervoor rekenen we geen kosten. Je kunt de geldigheid verlengen door het verlengingsverzoek uit de bindende offerte in te dienen.

 
Bij verlenging wordt de rente ‘vastgeklikt’. We vergelijken de rente uit het renteaanbod met de dagrente op het moment van verlengen. De laagste van de 2 wordt de vastgeklikte rente. Daalt of stijgt de hypotheekrente in de periode van 9 maanden? Dan behoud je de vastgeklikte rente. Als je annuleert na de verlenging dan betaal je € 500 annuleringskosten. 

Een voorbeeld.

Ilse en Pascal krijgen een offerte met een renteaanbod van 4,00%. Omdat hun nieuwbouwwoning later wordt gebouwd en zij later bij de notaris kunnen passeren, willen zij de 3 maanden geldigheid graag verlengen. 

Op het moment dat de verlenging ingaat, datum renteaanbod + 3 maanden, is de rente 3,90%. Argenta klikt de rente dan vast op 3,90%. Dat is lager dan de 4,00% in het renteaanbod. Hierdoor hebben Ilse en Pascal de garantie dat de vastgeklikte rente ook voor de verlengingsperiode geldt. Ook al stijgt de rente in de tussentijd. Stel: de rente bij Argenta is gestegen naar 4,20%. Ondanks deze hogere rente krijgen Ilse en Pascal de door hen vastgeklikte rente van 3,90%. Stel de rente daalt (nadat de rente is vastgeklikt) dan houden Ilse en Pascal de rente van 3,90%.

Waar kan ik mijn persoonsgegevens bij Argenta bekijken, wijzigen of verwijderen?

Heb je een Argenta spaarrekening?

In Mijn Argenta bekijk of wijzig je eenvoudig jouw persoonsgegevens. 

Lukt dit niet online? Gebruik dan het formulier wijzigen persoonsgegevens.

Heb je de Argenta hypotheek?

Dan kun je jouw gegevens wijzigen in Mijn Leninginzicht.

Let op.

Heb je een Argenta spaarrekening en de Argenta hypotheek? Dan moet je zowel in Mijn Argenta als in Mijn Leninginzicht jouw gegevens aanpassen.

Hoe kan ik declareren uit mijn bouwdepot?

Als je een bouwdepot hebt naast jouw Argenta hypotheek dan kun je de kosten voor jouw verbouwing daaruit (rechtstreeks) betalen. Bijvoorbeeld de factuur van een nieuwe bouwtermijn, schilderwerk of de nieuwe kozijnen. De facturen upload je in Mijn Leninginzicht. Je kiest zelf of je het bedrag direct overmaakt naar jouw leverancier of naar jouw eigen bankrekening. We controleren jouw facturen en/of kassabonnen. Na goedkeuring betalen we deze uit aan jou of jouw leverancier.

Lees meer

Hoe kan ik inloggen in Mijn Argenta?

Ga naar mijn Argenta en daar kun je direct inloggen in jouw persoonlijke overzicht.

Mijn Argenta

Wat is een bouwdepot?

Een bouwdepot is een aparte rekening die alleen bedoeld is om (ver)bouwkosten van jouw huis mee te betalen. Je leent dan een bepaald bedrag dat voor maximaal 2 jaar in het bouwdepot wordt gezet. Maak je  kosten bij de verbouwing of bouw? Dan declareer je deze kosten via ons.

Lees meer