Hoe vraagt u een betaalpauze aan?
Gerelateerde thema'sU komt alleen in aanmerking voor een betaalpauze als de betalingsproblemen zijn veroorzaakt door het coronavirus en de genomen maatregelen.
Een betaalpauze is uitstel van betaling van uw hypotheek voor 3 maanden. U betaalt in die periode geen rente en/of aflossing. Deze mogelijkheid biedt Argenta aan om u te ondersteunen wanneer u financieel getroffen wordt door de gevolgen van het coronavirus.
Aanvraag
- Bereid u voor door de voorwaarden om een betaalpauze aan te vragen vooraf goed door te nemen.
- Neem contact op met onze afdeling Bijzonder Beheer om een betaalpauze aan te vragen. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur op 088 – 205 15 15. Of stuur een e-mail naar: bijzonderbeheer@argentahypotheken.nl.Met een medewerker van onze afdeling Bijzonder Beheer bespreekt u of u voldoet aan de voorwaarden om een betaalpauze aan te vragen. En hoort u welke documenten u moet aanleveren, waaruit blijkt dat u tijdelijk in financiële problemen komt.
Controle
- Stuur de documenten waaruit blijkt dat u in financiële problemen komt naar: bijzonderbeheer@argentahypotheken.nl.
- Argenta controleert deze documenten en toetst of u voldoet aan de voorwaarden.
Voldoet u aan de voorwaarden? Dan ontvangt u een bevestigingsbrief met de periode van uw betaalpauze.
Voldoet u niet aan de voorwaarden? Neem dan opnieuw contact op met onze afdeling Bijzonder Beheer. Wellicht kunnen wij u op een andere manier helpen.
Terugbetalen
- Bijzonder Beheer neemt na 3 maanden contact met u op om uw persoonlijke en financiële situatie te bespreken. Dan kijken we samen wat mogelijk is voor de terugbetaling.Is uw financiële situatie na 3 maanden niet verbeterd? Laat dit ons weten. Samen met u zoeken we naar een andere passende oplossing.
Meer informatie:
Voorwaarden betaalpauze van 3 maandenWaar moet u bij een betaalpauze rekening mee houden?
Welke mogelijkheden heb ik om mijn betaalproblemen aan te pakken?
Is een betaalpauze de juiste oplossing?