Als gevolg van de coronacrisis kan ik mijn hypotheek (tijdelijk) niet betalen. Welke mogelijkheden biedt Argenta om te helpen?
Gerelateerde thema'sAls u als gevolg van de coronacrisis uw hypotheek (tijdelijk) niet kunt betalen, zoeken we samen naar een oplossing. Om u goed te kunnen helpen, vragen we u eerst het volgende doen:
- Bekijk of de overheid u met financiële noodregelingen kan helpen. Meer informatie vindt u op Rijksoverheid.nl. Bent u een ondernemer? Bekijk dan ook de websites van de Kamer van Koophandel en het UwV.
- Bekijk de pagina Grip op geld in tijden van corona van het Nibud. U vindt hier een Stappenplan Grip bij geldzorgen en een overzicht van de belangrijkste steunmaatregelen vanuit de overheid.
- Bekijk of u bijvoorbeeld uw spaargeld of andere middelen kunt gebruiken om uw hypotheek tijdelijk te betalen.
- Neem contact op met uw financieel adviseur. Uw adviseur kent uw persoonlijke en financiële situatie en geeft advies op maat. Misschien is de waarde van uw huis gestegen ten opzichte van uw hypotheek en kan uw risico-opslag naar beneden.
Helpen bovenstaande tips en mogelijkheden onvoldoende? Neem dan contact op met onze afdeling Bijzonder Beheer. Samen met u zoeken we naar een oplossing. Argenta helpt u graag om door deze moeilijke tijd heen te komen. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur op 088 – 205 15 15. Of stuur een e-mail naar: bijzonderbeheer@argentahypotheken.nl. Het kan zijn dat door drukte de wachttijd langer is dan gebruikelijk.
U kunt dan mogelijk een betaalpauze van drie maanden aanvragen. Voldoet u aan de voorwaarden, dan betaalt u drie maanden geen rente en/of aflossing. Houd er rekening mee dat deze betaalpauze een uitstel van betaling is. Wij nemen na 3 maanden contact met u op om uw persoonlijke en financiële situatie te bespreken. Dan kijken we samen wat mogelijk is voor de terugbetaling.
Bekijk de voorwaarden om een betaalpauze aan te vragen.