Veilig en eenvoudig gegevens wijzigen via iDIN.
Wat is iDIN?
Hoe werkt iDIN?
Kies voor iDIN in Mijn Argenta om jouw gegevens door te geven (dan verlaat je even Mijn Argenta).
Kies jouw eigen bank (niet Argenta) waar je een betaalrekening hebt (dit hoeft niet de bank te zijn van je gekoppelde tegenrekening of je incassorekening).
Log in via de beveiligde omgeving van de andere bank (dus jouw huisbank).
Akkoord met opdracht? Keur het dan goed.
Toch niet akkoord? Annuleer dan de opdracht.
Je komt terug bij Mijn Argenta en geeft de juiste gegevens aan ons door.
Is het niet gelukt om jouw persoonlijke gegevens te wijzigen? Vul dan het wijzigingsformulier in en mail of verstuur deze per post.
Maakt jouw bank geen gebruik van iDIN?
Sommige banken maken geen gebruik van iDIN. Is dat het geval bij jouw huisbank? Dan kun je jouw gegevens wijzigen via het wijzigingsformulier.
Werkt iDIN niet?
Het kan dan zijn dat je iDIN hebt uitgezet bij jouw huisbank. Log in bij je eigen bank waar je een betaalrekening hebt en controleer of je iDIN aan hebt staan of niet. Je kunt die functie zelf aan of uitzetten.
Hoe houd je iDIN veilig?
-
Deel alleen gegevens met jouw toestemming
-
Geef nooit andere gegevens door dan jouw persoonlijke contactgegevens (dus geen financiële gegevens, dat is ook niet mogelijk om in te vullen)
-
De bank waar je inlogt kan jouw gegevens bij Argenta ook niet inzien
-
iDIN wordt niet gebruikt voor commerciële doelen
-
Klik nooit op een iDIN link in een mail (ga altijd vanuit de Argenta website naar iDIN)
Lees meer over waarom iDIN veilig is of ga naar onze pagina over veilig bankieren.
Andere wijzigingen?
Ga naar Mijn Argenta. Daar zie je vanzelf hoe je de wijzigingen door kunt geven.
Meer weten over iDIN?
Kijk op de website van iDIN zelf of op de website van jouw eigen huisbank.