Mijn Leninginzicht.

In Mijn Leninginzicht regel je alles voor jouw Argenta hypotheek. Zoals het downloaden van jouw financieel jaaroverzicht, gegevens wijzigen, declaraties voor jouw bouwdepot indienen en los je eenvoudig extra af. En zie je altijd hoe je ervoor staat.
Pas zelf jouw contactgegevens aan
Bekijk en download jouw financieel jaaroverzicht
Makkelijk extra aflossen
Eenvoudig declaraties voor bouwdepot indienen
Regel snel jouw eigen account

Zo maak je jouw account aan.

Wil je inloggen in Mijn Leninginzicht? Ga dan naar Mijn Leninginzicht en klik op 'Registreren'. Vervolgens volg je de stappen. Dan is het zo geregeld.

Account voor jouw partner?

Wil jouw partner ook inzicht in de Argenta hypotheek en zelf alles kunnen regelen? Dat kan. Ga hiervoor naar Mijn Leninginzicht en vraag een account aan door te registreren via de knop ‘Registreren’. Jouw partner heeft hiervoor het contractnummer nodig. Dat vind je in de welkomstbrief van jouw Argenta hypotheek.

Mijn bouwdepot.

Wat leuk dat je jouw huis meer naar je zin gaat maken. Daarvoor heb je bij jouw Argenta hypotheek een bouwdepot afgenomen. De rekeningen betaal je eenvoudig vanuit je bouwdepot via Mijn Leninginzicht. Bijvoorbeeld de kosten voor de bouwtermijnen van jouw nieuwbouwhuis of de aannemer. 

Mijn aflossing.

Elk jaar kun je 15% van jouw oorspronkelijke hypotheekbedrag zonder vergoeding extra aflossen. Hierdoor daalt jouw hypotheekschuld. Lees meer over de plussen en minnen. En hoe je eenvoudig kunt aflossen via Mijn Leninginzicht.

Mijn rente veranderen.

Als de rentes in de markt lager worden en jouw rente blijft hoog dan pluk je daar de vruchten niet van. Want jouw rente blijft gelijk. Het kan zijn dat je jouw rente toch kunt wijzigen. Hoe? Dat lees je hier.

IBAN wijzigen.

Ga naar Mijn Leninginzicht om jouw IBAN te veranderen voor de maandelijkse afschrijving van jouw hypotheek. Dat kun je doen op de pagina Persoonlijke gegevens' en ga dan naar 'IBAN wijzigen'.

Kun je (tijdelijk) jouw hypotheek niet meer betalen?

Fijn wonen. Daar helpen we jou graag mee. Zeker als het even tegenzit. Bijvoorbeeld wanneer je arbeidsongeschikt raakt, werkloos wordt of om een andere reden jouw inkomen verliest. En het lastig is om jouw hypotheek te (blijven) betalen. Neem in deze situaties altijd contact met ons op. Hoe eerder we van jouw betalingsproblemen weten, hoe beter we jou kunnen helpen.

We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur op 088 -  2051515. We helpen jou graag.

Quotes klanten

Omzetten van jouw hypotheek.

Gebruik dit formulier om jouw hypotheek om te zetten. Heb je advies nodig? Bespreek jouw wensen met je hypotheekadviseur.

Scheiden of uit elkaar gaan.

Hebben jullie een Argenta hypotheek en gaan jullie uit elkaar of scheiden? Wil jij of jouw partner in het huis blijven wonen of gaan jullie het verkopen? Hier lees je alles over wat de mogelijkheden zijn en hoe je dat aanpakt. Zodat jullie allebei fijn kunnen blijven wonen.

Iemand anders volmacht geven.

Wil je iemand anders jouw Argenta hypotheek laten beheren? Dat regel je eenvoudig via Mijn Leninginzicht via 'Meer regelen - iemand machtigen'. Met een volmacht geef je iemand met wie je de lening niet op naam hebt staan toestemming om namens jou contact op te nemen over jouw Argenta hypotheek. Zorg ervoor dat je die persoon volledig vertrouwt. 

Samen voorkomen we financiële criminaliteit.

Argenta wil financiële criminaliteit voorkomen. Dit moeten we doen vanuit de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). Zo dragen we als bank bij een veiligere samenleving. Daarom onderzoeken we transacties, controleren we de identiteit en persoonsgegevens van onze klanten en controleren we de herkomst van eigen middelen.


 

maak afspraak

Meer weten over de Argenta hypotheek?

Heb je nog vragen over de Argenta hypotheek voor jouw situatie? Maak eenvoudig een afspraak voor een videogesprek met één van onze adviseurs. Gewoon wanneer het jou uitkomt. We helpen je graag verder.

Vragen?

Heb je nog andere vragen over de Argenta hypoheek? Hier vind je de meeste antwoorden. Staat jouw vraag er niet bij? Bekijk dan alle vragen.
Hoe kan ik het overlijden van een Argenta klant melden?

Heeft de overledene een Argenta spaarrekening?


Gecondoleerd met jouw verlies. Je kunt het overlijden telefonisch aan ons melden via 076 - 5433085. Dan vertellen we precies wat jij of andere nabestaande(n) moeten(en) doen.

Liever contact per e-mail of post? 

Lees meer

Heeft de overledene een Argenta hypotheek?

Gecondoleerd met jouw verlies. Als de overledene (ook) een hypotheek bij ons heeft, vragen we je om het overlijden te melden via 076 - 5433085. Dan vertellen we precies wat jij of andere nabestaande(n) moeten(en) doen en welke documenten nodig zijn. Je kunt het overlijden ook melden via Mijn Leninginzicht onder 'Meer regelen' als je dat fijner vindt.

Mijn Leninginzicht

Wanneer wordt mijn overboeking verwerkt?

Boek je op een werkdag voor 14.30 uur geld over naar jouw tegenrekening? Of voor 17.30 uur naar jouw spaarrekening? Dan wordt de overboeking dezelfde dag verwerkt. Na deze tijden wordt de overboeking de eerstvolgende werkdag verwerkt. Houd er rekening mee dat jouw bank deze overboeking ook moet verwerken.

overboekingen tussen Argenta rekeningen.

Overboekingen tussen Argenta rekeningen vinden wel altijd direct plaats.

Instant Payment

We nemen nog geen deel aan Instant Payment. Overboekingen van en naar andere banken worden ‘s nachts, in het weekend of op officiële feestdagen niet direct doorgevoerd.

Heb ik toestemming van Argenta nodig om mijn huis te verkopen?

Los je met de verkoopopbrengst jouw hypotheek helemaal af en zijn dan ook de extra kosten gedekt?
Dan heb je hiervoor geen toestemming nodig.

In andere gevallen helpt een adviseur jou graag verder. Neem contact op met jouw adviseur, vind een adviseur bij jou in de buurt of bel met een Argenta adviseur op 076 - 5433085. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:30 uur.

Vind adviseur

Mag ik mijn hypotheek verhogen?

Wil je jouw Argenta hypotheek verhogen? Of een tweede hypotheek afsluiten? Dat kan als je voldoet aan deze voorwaarden:

  • Jouw hypotheek (zowel met als zonder NHG) mag na verhoging niet hoger zijn dan 100% van de waarde van jouw huis
  • Je gaat akkoord met het betalen van advieskosten en eventueel taxatie- en notariskosten
  • Je kunt de verhoogde maandlasten betalen
  • Bij een onderhandse verhoging van de hypotheek: de hypothecaire inschrijving bij het Kadaster moet hoger zijn dan de huidige hypotheek
  • Hypotheek verhogen met tweede hypotheek: bied jouw huidige inschrijving geen extra ruimte dan kun je de hypotheek ophogen door een nieuwe hypotheek af te sluiten naast jouw bestaande hypotheek

Hoe vraag je een verhoging aan?

Het aanpassen van jouw hypotheek kun je alleen met een adviseur regelen. Zo weet je zeker dat je de juiste keuzes maakt. Neem contact op met jouw adviseur of vind een adviseur bij jou in de buurt.

Vind adviseur