De kosten voor uw nieuwbouwwoning of verbouwing kunt u betalen uit uw bouwdepot. Een factuur van bijvoorbeeld een nieuwe bouwtermijn stuurt u via uw online bankomgeving naar Argenta. U kiest zelf of u het bedrag direct overmaakt naar uw leverancier of naar uzelf. Wij controleren uw facturen en/of kassabonnen en betalen deze na goedkeuring uit.

Belangrijk voordat u begint

  • Verzamel uw facturen en/of kassabonnen en check of alle benodigde informatie erop staat.
  • Op een factuur moeten de volgende gegevens staan: bedrijfsnaam, adres, plaatsnaam, telefoonnummer, IBAN, KvK-nummer, BTW-nummer, het onderpandadres en uw naam.
  • Stuurt u een kopie op van een kassabon? Zorg dan dat de bedrijfsnaam en het adres van het bedrijf op de kassabon staan. Let op! Een pinbon is niet voldoende.
  • Maak van iedere factuur en/of kassabon een duidelijke scan of foto. Dan kunt u deze eenvoudig uploaden in pdf of jpg-formaat.
 

Zo declareert u uit uw bouwdepot

  1. Inloggen

    Log in op uw online bankomgeving en klik bij Wonen op uw lening. Ga naar het menu aan de rechterzijde en klik op Bouwdepot.
  2. Declaratie indienen

    Klik op Declaratie indienen. Vul de gevraagde gegevens in en upload de scan of foto van uw facturen en/of kassabonnen. Klik op Indienen.
  1. Controle

    Wij controleren uw ingediende declaratie(s). Is uw declaratie akkoord? Dan ontvangt u binnen maximaal 7 werkdagen het gedeclareerde bedrag op de IBAN van de leverancier of uw eigen IBAN. In uw online bankomgeving ziet u of er wel of niet betaald is.
  1. Saldo bouwdepot

    Na elke betaling vindt u na 2 werkdagen een actueel saldo van uw bouwdepot in uw online bankomgeving. 
  2. Declaratie afgekeurd?

    Als uw declaratie is afgekeurd, ontvangt u van ons een brief met uitleg waarom de factuur en/of kassabon is afgekeurd.

Belangrijk om te weten


  • De bedragen op facturen moeten in euro’s zijn en de factuurdatum mag niet voor de aanvraagdatum van de offerte liggen.
  • Stuur alleen facturen op waarbij moet worden uitbetaald op een Nederlands IBAN. Wij betalen niet aan een buitenlands IBAN.
  • Wilt u naar uw eigen IBAN laten uitbetalen? Dan maken wij het bedrag alleen over naar het IBAN waarvan wij ook de maandelijkse incasso voor de hypotheek incasseren. 

  • Proforma-nota’s en offertes worden alleen uitbetaald als u al zelf heeft betaald. Stuur de proforma-nota of offerte samen met het betaalbewijs op. Dit verkleint de kans op een afwijzing van een betaling uit uw bouwdepot.
  • Een orderbevestiging wordt alleen betaald aan de leverancier.
  • Stuur alleen kopieën van facturen of kassabonnen op van werkzaamheden of producten die zorgen voor een betere staat van uw woning en die passen in uw verbouwplan. 

Bekijk uw bouwdepot online

In uw online bankomgeving declareert u vanuit uw bouwdepot en ziet u het actuele saldo van uw bouwdepot .

Naar uw online bankomgeving

Neem contact met ons op

Vragen & Contact

Heeft u vragen over onze bank of onze producten? Bel of mail ons gerust. Op werkdagen tussen 8.30 en 17.30 uur staan onze teams voor u klaar!