Mijn spaarrekening.
Mijn spaarrekening.
Vind hier de antwoorden op de meest voorkomende vragen van andere klanten over sparen. Zit jouw vraag hier toch niet bij? Neem dan een kijkje in de andere categoriën hierboven. Nog steeds het antwoord niet gevonden? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder.
Hoe kan ik mijn of onze vaste tegenrekening wijzigen?
Dat kan op 2 manieren via Mijn Argenta.
Waarom is storten en opnemen alleen mogelijk via 1 vaste tegenrekening?
Dit doen we vanwege de veiligheid van de spaargelden bij Argenta, om fraude te voorkomen en de kosten laag te houden.
Wanneer en waarom krijg ik extra spaarrente?
Dat krijg je als je de Argenta hypotheek hebt. Gewoon omdat we blij met jou zijn als klant.
Ik heb een Argenta spaarrekening en de Argenta hypotheek. Hoe kan ik mijn adres en contactgegevens aanpassen?
Jouw gegevens moet je bijwerken zowel in Mijn Argenta als in Mijn Leninginzicht.
Waar kan ik het financieel jaaroverzicht van mijn Argenta spaarrekening(en) vinden?
De oude financiële jaaroverzichten van jouw spaarrekening blijven zichtbaar in Mijn Argenta. Jouw financieel jaaroverzicht van jouw spaarrekening van 2024 vind je vanaf half februari in Mijn Argenta.
Binnen Mijn Argenta kun je zelf eenvoudig jouw financieel jaaroverzicht downloaden. Ingelogd? Kies dan in het menu bovenaan de pagina voor 'documenten'. Daar vind je jouw financieel jaaroverzicht in een PDF-bestand. Wil je het graag printen of opslaan? Download en open dan de PDF en kies daarna voor 'printen' of 'opslaan'.
Het financieel jaaroverzicht van de jongeren spaarrekening vind je als wettelijk vertegenwoordiger in Mijn Argenta.
Is het financieel jaaroverzicht dat je zoekt niet in mijn Argenta aanwezig? Neem dan contact op met onze klantenservice. Aan het begin van het nieuwe jaar zijn de financiële jaaroverzichten van dit jaar beschikbaar. We brengen jou op de hoogte zodra je jouw financieel jaaroverzicht kunt downloaden.
Wanneer vinden overboekingen plaats?
Boek je op een werkdag voor 14.30 uur geld over naar jouw tegenrekening, of naar jouw spaarrekening? Dan wordt de overboeking dezelfde dag verwerkt. Na deze tijden wordt de overboeking de eerstvolgende werkdag verwerkt. Houd er rekening mee dat jouw bank deze overboeking ook moet verwerken.
Overboekingen tussen Argenta rekeningen vinden wel altijd direct plaats.
Instant Payments.
Argenta neemt nog geen deel aan Instant Payments. Overboekingen van en naar andere banken worden ‘s nachts, in het weekend of op officiële feestdagen niet direct doorgevoerd. Hierbij gelden ook de officiële Belgische feestdagen. We sturen je vooraf een mail.
Hoe beëindig ik mijn spaarrekening?
In mijn Argenta kun je eenvoudig zelf jouw spaarrekening(en) stopzetten:
- Klik op de spaarrekening die je wilt beëindigen
- Klik rechtsonderin op 'rekening opheffen'
Lukt het je niet om in te loggen? Wat vervelend. Stuur een e-mail naar sparen@argenta.nl met het verzoek om jouw rekening stop te zetten. Dan regelen we het voor jou. Vermeld hierbij van alle rekeninghouders de volledige namen en geboortedatum, het rekeningnummer van jouw Argenta-spaarrekening en het rekeningnummer van de tegenrekening.
Waar kan ik mijn persoonsgegevens bij Argenta bekijken, wijzigen of verwijderen?
Heb je een Argenta spaarrekening?
In Mijn Argenta bekijk of wijzig je eenvoudig jouw persoonsgegevens.
Lukt dit niet online? Gebruik dan het formulier wijzigen persoonsgegevens.
Heb je de Argenta hypotheek?
Dan kun je jouw gegevens wijzigen in Mijn Leninginzicht.
Let op.
Heb je een Argenta spaarrekening en de Argenta hypotheek? Dan moet je zowel in Mijn Argenta als in Mijn Leninginzicht jouw gegevens aanpassen.